Hopp til innholdet
FishKing har fått ny og oppdatert nettside! Vi jobber med å få strukturer og alt annet på plass. Flere betalings- og fraktmetoder kommer :)
FishKing har fått ny og oppdatert nettside! Vi jobber med å få strukturer og alt annet på plass. Flere betalings- og fraktmetoder kommer :)

Praktisk informasjon

Villkår og betingelser:

1. Betaling:

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Det er mulig å betale senere, eller å dele opp kjøpet,  og vi har flere alternativer for senere betaling, fra 14 dagers utsettelse og helt opp til delbetaling i 36 mnd.

2. Betalingsmåter

Vi har flere betalingsmåter:

Kortbetaling: Kortbetalingen går gjennom Stripe, som er kortbetalingstjenesten til Shopify (leverandør av nettbutikk).

Klarna: Faktura på nett, med mulighet for delbetaling

Vipps: Vi tilbyr enkel betaling gjennom Vipps på nett.

Tilsendt faktura: Ønsker du å kjøpe varer som ikke er i en pakkeløsning, og at vi lager en pakkepris? Er det en forening, arrangement e.l? Da kan vi ordne en faktura. Det betinger naturligvis at det er en viss størrelse på ordren.  

Det er også mulig å handle direkte hos oss. Vi har både kortterminal og Vipps. Kontanter går også fint! Ønsker du å komme til oss å handle, eller å se på varer? Det må du gjerne. Men ta kontakt først. Vi er ofte ute og farter! Vi har jo tross alt fiskedilla.  

3. Partene

Selger er FishKing AS og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Adresse: Kloppavegen 3, 2743 Harestua, e-post: post@fishking.no, telefon: 959 98 274, organisasjonsnummer: 923 202 501 

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

4. Frakt og leveringstid

FishKing har bedriftsavtale og benytter Posten/Bring og PostNord for å sende varer. Leveringstiden er etter postens standarder. For små og mindre pakker vil det innebære en leveringstid på en virkedag eller to. For større pakker og lange avstander vil det normalt ta noe lengre tid (3-5 virkedager).

Frakt: Vi har fast fraktpris på kr. 69 på varekjøp opp til kr. 1499. Gratis frakt ved kjøp fra kr. 1500. Det er også mulig med lokal henting hos oss. Husk å ta kontakt på forhånd, slik at vi kan avtale tidspunkt (post@fishking.no).

5. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Ta i så fall kontakt på e-post: post@fishking.no, eller kontakt oss på telefon: 959 98 274.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

6. Angrerett

Hvis du angrer et kjøp fra FishKing AS, og ønsker å returnere det, kan du gjøre det forutsatt at det er sendt tilbake innen 14 dager etter kjøpet, at produktet ligger i originalemballasjen, at det er fullstendig ubrukt og at det ikke er skadet på noen måte. Dersom du benytter deg av angreretten, blir du kun belastet med kostnadene ved å sende varen i retur, jf Angrerettloven §15.

Ta kontakt med oss så snart som mulig ved hjelp av kontaktinformasjon tilgjengelig i kontaktdelen på nettstedet. Vær oppmerksom på at du (kunden) må dekke kostnadene av porto. Porto må betales før produktet er postet. Vi vil betale porto som returneres på grunn av en feil fra vår side.

VIKTIG: Eventuelle returer må ikke sendes til oss i oppkrav! Ekstra kostnader dette påfører oss vil bli belastet deg, og i verste fall så vil ikke pakken bli hentet på vårt postkontor, noe som betyr at pakken går i retur, som igjen vil gi deg ekstra kostnader. Ta kontakt med oss og gjør avtale før du returnerer varer.

Retur:

Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel. Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som har feil eller mangel, vil vi selvfølgelig finne en løsning på det.

All retur av varer uten vedlagt skriftlig begrunnelse fra kjøper, eller etter avtale med oss, vil bli returnert kjøper. Alle kunder mottar Angrerettskjema som vedlegg i e-posten som bekrefter at ordren er sendt fra FishKing.

HUSK:

Dersom du ønsker å benytte deg av returmuligheten, er det et tips å ta vare på emballasjen. Dersom kjøper ikke har original emballasje, må han/hun skaffe annen passende emballasje for sikker forsendelse til selger. Ikke skriv direkte på emballasjen. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav!

Hvis en vare som er returnert til selger grunnet feil eller mangler, ikke blir avdekket ved besiktelse av oss, vil varen bli returnert til kjøper med en skriftlig begrunnelse på avslaget om retur for kjøpers regning.

NB: Dette gjelder ikke ved bruk av Angrerett.

7. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 5. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

FishKing AS

Kloppavegen 3

2743 Harestua

Organisasjonsnummer: 923 202 501